Facebook is sinds 2004 online en kent ondertussen al miljoenen leden. Wie heeft er nu geen Facebook? Facebook geeft het bedrijfsleven op unieke wijze de mogelijkheid om haar doelgroep te benaderen. Maar hoe doe je dat? En hoe zorg je dat Facebook zich niet tegen je keert?
Adverteren op Facebook
Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Door te adverteren op Facebook komt dit ideaalplaatje voor adverteerders weer een stukje dichterbij. Door gebruik te maken van de demografische- en geografische gegevens die binnen Facebook beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. De combinatie met een sociale context waarbinnen de advertenties worden vertoond, maakt dit medium zelfs nóg krachtiger. Facebook heeft in Nederland inmiddels meer dan 9,2 miljoen gebruikers (oktober 2015).
De advertenties bevatten zowel tekst als een afbeelding, waardoor er meer mogelijkheden zijn om je boodschap goed over te brengen. Mits goed ingezet kunnen advertenties ook veel gratis ‘sociale kliks’ krijgen, doordat de advertenties een viraal effect genereren. Daarnaast kun je ook kiezen voor een Facebook retargeting campagne.
Adverteren op Facebook is zeer geschikt voor o.a.:
- Branding / Naamsbekendheid
- Productintroducties
- Direct Sales
- Loyalty acties (gericht op bestaande klanten)
- Genereren van meer Facebook fans voor een merk
- Promoten van Facebook Apps of acties
Slechte recensie ontvangen?
Als je goed gaat hoor je niks, maar als het een keer fout gaat zullen klanten er alles aan doen om ergens een slechte recensie achter te laten. En dat kan erg vervelend zijn, vooral als je Facebook inzet als marketingtool. Als je de recenties wilt verwijderen moet je contact opnemen met Facebook, maar de rating blijft in tact. Dus geen 5 sterren meer! Gelukkig is er een oplossing.. Neem even contact met ons op.
Wat kan e-Sharks voor jouw bedrijf betekenen?
- Opmaak FB pagina
- Advertentiecampagne's opzetten
- Campagne optimalisatie
- Rapportages